Springe direkt zu Inhalt

European Studies in Education

European Studies in Education

Edited by Christoph Wulf

 

The political, economic, and social developments in the European Union pose new challenges to education in Europe, where each country has ist own system. Under these circumstances, the relation between national, regional, and local traditions on the one hand and supraregional, transnational aspirations on the other must be conceived. The field of education is seeing the rise of new issues, responsibilities, and reseach requiring scholars from different European cultures to work together.

European Studies in Education constitutes an international forum for the publication of educational research in English, German and French. The multilingual nature of this series mirrors that of Europe and makes it possible to portray and express cultural diversity.

 

Bisher erschienen:

 

Sjoerd Karsten, Dominique Majoor (Eds.): Education in East Central Europe. Educational Changes after the Fall of Communism. Münster et al.: Waxmann, 1995.

Stephan Sting, Christoph Wulf (Eds.): Education in a Period of Social Upheaval. Educational Theories and Concepts in Central East Europe. Münster et al.: Waxmann, 1995.

Christoph Wulf (Ed.): Education in Europe. An Intercultural Task. Münster et al.: Waxmann, 1995.

Bodo Hildebrand, Stephen Sting (Hg.): Erziehung und kulturelle Identität. Münster et al.: Waxmann, 1995.

Bernhard Dieckmann, Christoph Wulf, Michael Wimmer (Eds.): Violence. Nationalism, Racism, Xenophobia. Münster et al.: Waxmann, 1997.

Stephen Lawton, Rodney Reed, Fons van Wieringen (Eds.): Restructuring Public Schooling: Europe, Canada, America. Münster et al.: Waxmann,1997.

Christoph Wulf (Hg.): Education for the 21st Century. Commonalities and Diversities. Münster et al.: Waxmann, 1998.

Georgios Tzartzas: Schule im gesellschaftlichen Umbruch. Die Entwicklung des modernen griechischen Bildungswesens (1833–1862). Münster et al.: Waxmann, 1998.

Mbukeni Herbert Mnguni: Education as a Social Institution and Ideological Process. From a Négritude Education in Senegal to Bantu Education in South Africa. Münster et al.: Waxmann, 1999.

Beatriz Vélez: Géographie de la chair maternelle. Corps, culture et société en Colombie. Münster et al.: Waxmann, 1999.

Silvia Hedenigg: Kindheitsbegriffe japanischer Strafkonzeptionen. Zur Rezeption westlicher Modelle der Reformerziehung in der Meiji-Zeit. Münster et al.: Waxmann, 1999.

Doug Boughton, Rachel Mason: Beyond Multicultural Art Education. International Perspectives. Münster et al.: Waxmann, 1999.

Niklas Luhmann, Karl-Eberhard Schorr: Problems of Reflection in the System of Education. translated by Rebecca A. Neuwirth. Münster et al.: Waxmann, 2000.

Jan Karrel Koppen, Ingrid Lunt, Christoph Wulf (Eds.): Education in Europe. Cultures, Values, Institutions. Münster et al.: Waxmann, 2002.

Christoph Wulf, Christine Merkel (Hg.): Globalisierung als Herausforderung der Erziehung. Münster et al.: Waxmann, 2002.

Birgitta Qvarsell, Christoph Wulf. (Eds.): Culture and Education, Münster et al.: Waxmann, 2003

Michael Gutmann: Die dialogische Pädagogik des Sokrates. Ein Weg zu Wissen, Weisheit und Selbsterkenntnis. Münster et al.: Waxmann, 2003.

Wulf, Christoph: Educational Science. Hermeneutics, Empirical Research, Critical Theory. Münster et al.: Waxmann, 2003.

Werner Wintersteiner, Vedrana Spajic-Vrkas, Rüdiger Treusch (Eds.): Peace Education in Europe. Münster et al.: Waxmann, 2003.

Jacky Beillerot, Christoph Wulf (Hg.): Erziehungswissenschaftliche Zeitdiagnosen: Deutschland und Frankreich. Münster et al.: Waxmann, 2003.

Haim Gordon: Politics and Education. The Case of Israel. Münster et al.: Waxmann, 2005.

Christoph Wulf, Newton Bryan (Hg.): Desarrollo Sostenible. Conceptos y ejemplos de buenas prácticas en Europa y América Latina. Münster et al.: Waxmann, 2006.

Tobias Werler, Christoph Wulf (Eds.): Hidden Dimensions of Education. Rhetoric, Rituals and Anthropology. Münster et al.: Waxmann, 2006.

Yasuo Imai, Christoph Wulf (Eds.): Concepts of Aesthetic Education. Japanese and European Perspectives. Münster et al.: Waxmann, 2007.

Shoko Suzuki, Christoph Wulf (Eds.): Mimesis, Poiesis, and Performativity in Education. Münster et al.: Waxmann, 2007.

Haim Gordon: German Expressionist Paintings and Education. Münster et al.: Waxmann,  2009.

Midori Mori: Die „Dramaturgie“ im Klassenzimmer. Das Ritual des Morgentreffens und Montagskreises in der japanischen und deutschen Grundschule. Eine qualitative Untersuchung. Münster et al.: Waxmann, 2010

Zikun Zhang: From Guan Li to Eighteen-year-old Oath Ceremony. A Study of Chinese Initiation Rituals. Münster et al.: Waxmann, 2010

Shoko Suzuki: Takt in Modern Education. Münster et al.: Waxmann, 2010

Arnd-Michael Nohl, Arzu Akkoyunlu-Wigley, Simon Wigley. Hrsg. 2009. Education in Turkey. Münster: Waxmann.

Yaakoby, Tova. 2012. A Critical Examination of Neo-Marxist and Postmodernist Theories as Applied to Education. Münster: Waxmann.

Kather, Brigitte. 2016. Die Vermittlung des Widerstandes gegen den Nationalsozialismus: Ein Beitrag zur Identitätsentwicklung Jugendlicher. Münster: Waxmann.

Chen, Hongyan. 2016. Dynamics in Circle Rituals. Münster: Waxmann.

Karimi, Edith. 2016. Mimetische Bildung durch Märchen. Phantasie, Narration, Moral. Münster: Waxmann.

Kraus, Anja. Hg. 2017. Scenarios of Knowledge at Universities in Change. Münster: Waxmann.

 

Zu bestellen bei:http://www.waxmann.com/