Dr. Shally Novita
Arbeitsbereich Frühkindliche Bildung und Erziehung
Gastwissenschaftlerin
Raum KL 23/209
14195 Berlin
Arbeitsgebiete
- Entwicklung kognitiver Kompetenzen
- Home Learning Environment
- Einfluss von Lehrkräfte und Schulen auf kognitive Kompetenzen
- Lern- und Leseschwierigkeiten
Lebenslauf
seit 11/2024 |
Gastwissenschaftlerin am Arbeitsbereich Frühkindliche Bildung und Erziehung der Freien Universität Berlin |
seit 2021 |
Lehrauftrag an der Universitas Padjadjaran, Lehrstuhl für Qualitätssicherung an der Fakultät Psychologie |
2015-2021 |
Postdoc am Leibniz-Institut für Bildungsverläufe in Bamberg (LIfBi) (Arbeitsfelder: Organisieren der Längsschnittstudien, Entwicklung des Lesetests, Durchführung des Tests kognitiver Grundfähigkeiten) |
2010-2015 |
Promotion an der Universität Leipzig (Abschluss Dr. rer. nat.; magna cum laude) |
2008-2010 |
Studium an der Universität Erfurt (Abschluss M.Sc.) |
2001-2005 |
Studium an der Universitas Padjadjaran (Abschluss B.Sc.) |
Ausgewählte Publikationen
(Stand: November 2024)
2023Novita, S. et al. (2023). Relationship between Numeracy and Vocabulary Skills in Indonesian Preschool Children and the Impacts of Learning Environments. International Journal of Early Childhood.
Novita, S. Kusuma, P. A. & Wedyaswari, M. (2023). Teacher Perception of Student Reading Competence and Its Relationship to Teaching Practice: A Comparison between Pre and during Pandemic Teaching in Indonesia. Education Sciences 13, no. 1: 45.https://doi.org/10.3390/educsci13010045
2022
Novita, S. et al. Anxiety towards COVID-19, Fear of Negative Appearance, Healthy Lifestyle, and Their Relationship with Well-Being during the Pandemic: A Cross-Cultural Study between Indonesia and Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 2022, 19. Jg., Nr. 12, S. 7525.
Novita, S., Lockl, K. & Gnambs, T. (2022). Predicting reading comprehension of monolingual and bilingual children at the end of elementary school. European Journal of Psychology of Education.
Novita, S. & Kluczniok, K. (2022). Relationship between home learning environment and vocabulary of young children with and without migration background. Early Child Development and Care. doi: 10.1080/03004430.2021.1932861