Springe direkt zu Inhalt

Dr. Shally Novita

Bild_Shally

Arbeitsbereich Frühkindliche Bildung und Erziehung

Gastwissenschaftlerin

Adresse
Habelschwerdter Allee 45
Raum KL 23/209
14195 Berlin

Arbeitsgebiete

  • Entwicklung kognitiver Kompetenzen
  • Home Learning Environment
  • Einfluss von Lehrkräfte und Schulen auf kognitive Kompetenzen
  • Lern- und Leseschwierigkeiten

Lebenslauf

seit 11/2024

Gastwissenschaftlerin am Arbeitsbereich Frühkindliche Bildung und Erziehung der Freien Universität Berlin

seit 2021

Lehrauftrag an der Universitas Padjadjaran, Lehrstuhl für Qualitätssicherung an der Fakultät Psychologie

2015-2021

Postdoc am Leibniz-Institut für Bildungsverläufe in Bamberg (LIfBi) (Arbeitsfelder: Organisieren der Längsschnittstudien, Entwicklung des Lesetests, Durchführung des Tests kognitiver Grundfähigkeiten)

2010-2015

Promotion an der Universität Leipzig (Abschluss Dr. rer. nat.; magna cum laude)

2008-2010

Studium an der Universität Erfurt (Abschluss M.Sc.)

2001-2005

Studium an der Universitas Padjadjaran (Abschluss B.Sc.)

Ausgewählte Publikationen

(Stand: November 2024)

2023

Novita, S. et al. (2023). Relationship between Numeracy and Vocabulary Skills in Indonesian Preschool Children and the Impacts of Learning Environments. International Journal of Early Childhood.

Novita, S. Kusuma, P. A. & Wedyaswari, M. (2023). Teacher Perception of Student Reading Competence and Its Relationship to Teaching Practice: A Comparison between Pre and during Pandemic Teaching in Indonesia. Education Sciences 13, no. 1: 45.https://doi.org/10.3390/educsci13010045

 

2022

Novita, S. et al. Anxiety towards COVID-19, Fear of Negative Appearance, Healthy Lifestyle, and Their Relationship with Well-Being during the Pandemic: A Cross-Cultural Study between Indonesia and Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 2022, 19. Jg., Nr. 12, S. 7525.

Novita, S., Lockl, K. & Gnambs, T. (2022). Predicting reading comprehension of monolingual and bilingual children at the end of elementary school. European Journal of Psychology of Education.

Novita, S. & Kluczniok, K. (2022). Relationship between home learning environment and vocabulary of young children with and without migration background. Early Child Development and Care. doi: 10.1080/03004430.2021.1932861