Journal Articles
|
-
Beck, L., Kumschick, I.R., Eid, M., & Klann-Delius, G. (2012). Relationship between language competence and emotional competence in middle childhood. Emotion, 12 (3), 503-514. doi:10.1037/a0026320
-
Beck, L., Kumschick, I. R., Eid, M., & Klann-Delius, G. (2011). Relationship between language and emotional competences in middle childhood. Emotion, 12 (1). doi:10.1037/a0026320
|
Presentations
|
-
Beck, L., Kumschick, I. R., Eid, M., Klann-Delius, G. (2012). An empirical look at the relation between language and emotional competence in child development. International Congress of Psychology 2012, Cape Town, South Africa.
- Beck, L., Kumschick, I. R., Eid, M., Klann-Delius, G. (2011). The relation between language and emotional competence: Is there a general ability factor linking them?. Berlin Brain Days. Berlin.
- Beck, L. (2011). Einblicke in das Zusammenspiel sprachlicher und emotionaler Kompetenzen. Emotion und Sprache oder die “Emotive Wende”. Tagung der Schweizerischen Arbeitsgemeinschaft für Logopädie, Zürich.
- Beck, L., Klann-Delius, G., Eid, M., Kumschick, I. R. (2011). Language competence and emotional competence are strongly related in middle childhood. 12th International Congress for the Study of Child Language. Montreal.
- Beck, L., Kumschick, I. R. (2011). Die komplexe Interaktion sprachlicher und emotionaler Kompetenz in der kindlichen Entwicklung. Psycholinguistischer Zirkel. Zentrum für angewandte Sprachwissenschaften, Berlin.
- Kumschick, I. R., Beck, L. (2011). Does children's literature have the potential to increase emotional competence in children?. 4. Wissenschaftliche Tagung Autismus-Spektrum. Berlin.
- Kumschick, I. R., Beck, L. (2011). Does Children's literature itself hold the potential to increase emotional competence in children?. 53. Tagung experimentell arbeitender Psychologen. Halle/Saale.
- Beck, L. (2010). Die ganze Geschichte. Über Emotionen in kindlichen Narrationen. Narration und Emotion. Berlin.
- Beck, L., Kumschick, I. R. (2010). Zum Zusammenspiel sprachlicher und emotionaler Kompetenzen bei Schulkindern. 6. Interdisziplinäre Tagung über Sprachentwicklungsstörungen. Rostock.
|